Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

Νηστεία Όπως… Νοστιμιά: 5 Συνταγές Χωρίς Κρέας


Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (1)
Αν κάτι μας «χαλάει» στην νηστεία, είναι ότι θα πρέπει να περιορίσουμε για αρκετές ημέρες τις… κρεατοφαγικές μας ανάγκες. Ας είναι. Οι εναλλακτικές που έχουμε σε νηστίσιμα πιάτα μπορούν να γίνουν εξίσου νόστιμες. Σαλάτα, κυρίως ή γλυκό; Επιλέξαμε πέντε λαχταριστές νηστίσιμες συνταγές που θα σας κάνουν να ξεχάσετε – για λίγο – το κρέας.

  • Σουπιές με σπανάκι
Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (2)
Υλικά: 1 κιλό σουπιές, 1 κιλό σπανάκι χοντροκομμένο, Μισή κούπα ελαιόλαδο, 1 κούπα λευκό κρασί, 1 κούπα νερό, Μία κουταλιά πελτέ ντομάτας, 2 μέτρια κρεμμύδια ψιλοκομμένα, αλάτι και πιπέρι (από ένα κουταλάκι).
Εκτέλεση: Καθαρίζετε και κόβετε τις σουπιές σε μικρά κομμάτια. Τις βράζετε σε κατσαρόλα, στην οποία έχετε προσθέσει το νερό και το κρασί, για περίπου 20 λεπτά, μέχρι να «πιουν» το ζουμί. Προσθέτετε το κρεμμύδι, τον πελτέ και το ελαιόλαδο και αφήνετε να βράσουν για άλλα 20 λεπτά με σκεπασμένη την κατσαρόλα. Καθαρίζετε το σπανάκι και το προσθέτετε στην κατσαρόλα μαζί με το αλάτι και το πιπέρι, ανακατεύετε ελαφρά και σκεπάζετε την κατσαρόλα, αφήνοντας να βράσει για άλλα 20-25 λεπτά.
  • Λιγκουίνι με γαρίδες
Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (6)
Υλικά: 400γρ. λιγκουίνι, 1 κρεμμύδι ξερό τριμμένο, 2 κουταλιές φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο, 1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο, 3 σκελίδες σκόρδο τριμμένο, 40 γρ. ελαιόλαδο (ή ένα φλυτζάνι του καφέ), 800 γρ. μίνι γαρίδες αποφλοιωμένες, 200 γρ. ντοματάκια πολτοποιημένα, αλάτι, πιπέρι, πάπρικα γλυκιά, μπούκοβο
Εκτέλεση: Βράζετε τα ζυμαρικά al dente σε μπόλικο βραστό αλατισμένο νερό, τα σουρώνετε, τους ρίχνετε λίγο λάδι, για να μην κολλήσουν και τα φυλάτε με κλειστό καπάκι μακριά από τη φωτιά.Σ’ ένα τηγάνι ζεσταίνετε λίγο λάδι, ρίχνετε το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα τσιγαρίζετε. Προσθέτετε τις γαρίδες, το μαϊντανό, την ντομάτα, την καυτερή ή γλυκιά πάπρικα, λίγο φρέσκο δυόσμο, το αλάτι και το μπούκοβο. Περιμένετε να “δέσει” η σάλτσα. Προσέχετε να μην το αφήσετε περισσότερη ώρα από 8 λεπτά, γιατί οι γαρίδες θα σκληρύνουν.Βάζετε τα ζυμαρικά σε πιατέλα σερβιρίσματος, τα περιχύνετε με τις γαρίδες και τη σάλτσα και πασπαλίζετε με φρεσκοκομμένο μαϊντανό.
  • Καλαμαροσαλάτα
Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (4)
Υλικά: ½ ποτήρι ελαιόλαδο, ¼ ποτήρι ξύδι από κόκκινο κρασί, 2 σκελίδες σκόρδο, λειωμένες, 1 ποτήρι ξηρό, λευκό κρασί, 1 ποτήρι νερό, 500 γρ. Καλαμάρια, καθαρισμένα και κομμένες σε ροδέλες και πλοκάμια, 1 κούπα ψιλοκομμένο σέλερι, ½ ματσάκι φρέσκο, ψιλοκομμένο κόλιανδρο, 1 πράσινη στρογγυλή πιπεριά, ψιλοκομμένη, 1 κόκκινη στρογγυλή πιπεριά, ψιλοκομμένη, 1 κίτρινη στρογγυλή πιπεριά, ψιλοκομμένη, 1 κούπα ψιλοκομμένο αγγούρι, 1 ματσάκι φρέσκα πράσινα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα, 1 ματσάκι φρέσκο ψιλοκομμένο μαϊντανό, 1 κούπα βρασμένη και ψιλοκομμένη γλυκοπατάτα, 1 καυτερή πιπεριά jalapeno, ψιλοκομμένη
Εκτέλεση: Σε ένα μικρό μπολ αναμείξτε το ελαιόλαδο, το ξύδι από κόκκινο κρασί και το σκόρδο. Σε ένα μεσαίου μεγέθους κατσαρολάκι βράστε ελαφρά το νερό με το λευκό κρασί, ρίξτε μέσα το καλαμάρι και μαγειρέψτε το μέχρι να πάρει χρώμα για 2 λεπτά. Έπειτα στραγγίξτε το καλαμάρι και αφήστε το να κρυώσει. Σε ένα μεγάλο μπολ αναμείξτε όλα τα υπόλοιπα υλικά (το σέλερι, τον κόλιανδρο, τις πιπεριές, το αγγούρι, τα κρεμμυδάκια, τον μαϊντανό, την γλυκοπατάτα και την πιπεριά jalapeno). Τοποθετήστε από πάνω το καλαμάρι και το dressing από ελαιόλαδο που φτιάξατε στην αρχή και βάλτε τη σαλάτα στο ψυγείο. Είναι έτοιμη και ο καθένας μπορεί να προσθέσει όσο αλάτι ή και πιπέρι επιθυμεί.
  • Ρεβίθια στον φούρνο με λαχανικά
Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (3)
Υλικά: 500γρ. ρεβίθια, 120ml λάδι, 2-3 κρεμμύδια κομμένα σε καρέ, 1 πράσινη και 1 κόκκινη πιπεριά κομμένες σε καρέ, 2 καρότα κομμένα σε καρέ, ½ φλιτζάνι χυμό πορτοκαλιού, 1 ματσάκι σέλερι κομμένο, ½ φλιτζάνι χυμό λεμόνι, ½ κουταλάκι αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
Εκτέλεση: Αφήνετε τα ρεβίθια σε νερό από το προηγούμενο βράδυ. Τα βράζετε για περίπου δύο ώρες και τα στραγγίζετε. Τσιγαρίζετε τα λαχανικά και προσθέτετε τον χυμό πορτοκαλιού. Βάζετε τα ρεβίθια σε ένα πήλινο σκεύος και περιχύνετε από πάνω τα λαχανικά με το ζωμό τους. Προσθέτετε το αλατοπίπερο και το λεμόνι και ψήνετε σε προθερμασμένο στους 200 βαθμούς φούρνο για 45 περίπου λεπτά στους 180 βαθμούς.
  • Πολίτικος χαλβάς σιμιγδαλένιος
Νηστεία όπως... νοστιμιά: 5 συνταγές χωρίς κρέας (5)
Υλικά: 2 φλιτζάνια του τσαγιού σιμιγδάλι, 2 φλιτζάνια ζάχαρη, 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο, 5 φλιτζάνια νερό, 50 γρ. αμύγδαλα καθαρισμένα, 50 γρ. κουκουνάρια, 2 κομμάτια ξύλο κανέλλας.
Εκτέλεση: Σε μια κατσαρόλα, βάζετε το λάδι να ζεσταθεί και προσθέτετε το σιμιγδάλι. Ανακατεύετε συνεχώς και προσθέτετε το κουκουνάρι και τα αμύγδαλα. Ανακατεύετε μέχρι το σιμιγδάλι να ξανθύνει (περίπου 10-15 λεπτά). Σε άλλη κατσαρόλα, ετοιμάζετε σιρόπι με το νερό, την ζάχαρη και τα φύλλα κανέλλας και το ρίχνετε στην κατσαρόλα με το σιμιγδάλι. Ανακατεύετε συνεχώς, χαμηλώνοντας την φωτιά, μέχρι το σιμιγδάλι να απορροφήσει το σιρόπι και να αποκτήσει την υφή που θέλετε. Τοποθετείτε το μίγμα σε φόρμα και σερβίρετε τον χαλβά, πασπαλίζοντάς τον με κανέλλα.


 http://www.e-diet.gr